Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Explicit information on pronunciation in EFL coursebooks used at Czech upper-secondary schools
Brabcová, Kateřina ; Gráf, Tomáš (vedoucí práce) ; Skarnitzl, Radek (oponent)
Přestože je výslovnost považována za důležitou jazykovou kompetenci, v hodinách angličtiny jí obvykle není věnováno moc pozornosti. Učitelé sami přiznávají, že nejsou dostatečně kvalifikovaní tuto jazykovou oblast učit, a často proto spoléhají výhradně na aktivity, které jim poskytuje učebnice. Současná práce nabízí srovnání sedmi učebnic angličtiny jako cizího jazyka, které se nejčastěji používají na českých středních školách, a ukazuje, jak se liší v tom, jak zacházejí s výslovnostními aktivitami a jejich prezentací. Výsledky ukazují nejen kolik výslovnostních aktivit a jevů každá kniha obsahuje, ale také jaký typ vysvětlení - explicitní, nebo implicitní - je použit. Nejlépe by učebnice měla využívat oba typy v kombinaci. Čtyři ze zmiňovaných učebnic by se mohly jevit jako vhodnější pro výuku výslovnosti, závěr práce je ovšem takový, že žádná z publikací není ideální, a učitelé by tak měli vždy zvážit, v jakém kontextu učí, a adaptovat dostupné materiály, pokud je to zapotřebí.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.